Over dion

Dion Staring (Arnhem, 9 juli 1978) kwam pas op 18-jarige leeftijd via het fitnessen in aanraking met vechtsport. Al snel bleek hij een geboren free fighter te zijn: reeds na enkele wedstrijden schopte hij het tot Nederlands kampioen. Toen hij als 20-jarige aan de slag ging bij de Luchtmobiele Brigade, verdween het vechten naar het tweede plan. Echter niet voor lang, want de ring bleef trekken.

Als professioneel kooivechter knokte hij zich in het Verenigd Koninkrijk vervolgens in de kijker van Team Golden Glory. In 2012 maakte hij via Alistair Overeem de overstap naar de MMA-professionals van de Blackzillians in Miami. Na een succesvolle periode in Amerika keerde hij terug naar Nederland waar hij in training ging bij Mike’s Gym van Mike Passenier.

Zijn altijd noeste trainingsarbeid leidde tot grote successen. In 2011 werd hij Nederlands kampioen zwaargewicht WFCA. Bij diezelfde bond werd hij een jaar later tot wereldkampioen gekroond. In 2014 en 2015 werd Dion uitgeroepen tot wereldkampioen van de Kroatische organisatie FFC.

 

Personal training

Door zijn jarenlange intensieve trainingen als succesvol vechtsporter, hij trainde onder andere in Thailand, Brazilië, Amerika, Hong Kong en Japan, bouwde Dion een enorme kennis op met betrekking tot krachttraining, cardiofitness, vechttrainingen en gezonde voedingsmethodes. Als personal trainer draagt hij die kennis graag over. Ook aan jou!

Na een gedegen warming-up bestaat een personal training van een uur in het eerste gedeelte meestal uit verschillende vormen van krachttraining. Het tweede half uur staat in het teken van cardio en conditietraining, onder andere door te boksen en kickboksen. Door de grote variatie in oefeningen en de verschillende keuzes in de opbouw van het beschikbare uur, zijn de trainingsessies nooit hetzelfde en altijd uitdagend.

 

Bokszaktraining

Bij Dion Staring’s Gym ben je ook voor bokszaktraining aan het juiste adres. Het is een pittige training waarbij het er doorgaans erg fanatiek aan toe gaat. Tijdens bokszaktrainingen, geschikt voor zowel recreanten als gevorderde vechtsporters, werk je gedurende een uur met name aan je algehele fitheid, conditie en de versterking van je spieren.

Je maakt vooral gebruik van technieken uit het kickboksen en Muay Thai (Thaiboksen). Omdat je die technieken uitsluitend op een bokszak toepast, is de kans op blessures of verwondingen nihil. Bijkomend voordeel? Na afloop van de training ben je helemaal vrij van stress. Die heb je volledig van je af geslagen en getrapt!

 

Voeding

Het wordt tamelijk onderschat, ook door recreanten en amateurs: Goede voeding. Doe jij aan een bepaalde (kracht)vechtsport en ben je nieuwsgierig wat goede voeding voor jou kan betekenen? Lees dan vooral verder! Want goede, gezonde voeding is voor iedere (Kracht) vechtsporter, of je nu recreant of hobbyist bent, zeer belangrijk. Vooral wanneer je intensieve trainingen volgt. Eigenlijk is het raar dat de juiste voeding nog steeds in de vechtsport te weinig aandacht krijgt. Want net zoals met bodybuilding en fitness, gebruikt je lichaam tijdens trainingen enorm veel energie. En je lichaam moet de kans krijgen om daarna weer volledig te herstellen.

Explosiviteit kost energie
Bedenk daarbij dat in vrijwel iedere (Kracht)vechtsport je spieren continu op de proef worden gesteld: Je moet explosief kunnen reageren. Spieren vreten energie. Boksen, kickboksen of K1 zijn voorbeelden van vechtsporten waarbij de mate van explosiviteit een grote rol speelt bij winst of verlies. Door regelmatig te trainen, bouw je meer spieren op. Maar goede voeding is noodzakelijk om spieropbouw te behouden. In dit artikel vertellen we je dan ook welke voeding of supplementen je kunt gebruiken om in goede vorm te blijven.

Meer spieropbouw
Vechtsporten zijn over het algemeen zeer explosieve sporten. Meestal geeft (lang niet bij elke vechtsport) de mate van spierkracht de doorslag. Je trappen en stoten moeten hard aankomen. Sterke spieren zijn daarvoor nodig. Echter belast je de spieren hier flink mee. Neem na elke training of wedstrijd veel rust om te kunnen herstellen. We raden je aan om, nog voordat je gaat trainen, een lichte maaltijd te consumeren. Bijvoorbeeld een bord met spaghetti. Koolhydraten geven je heel snel een energiekick en leveren de energie aan met name je spieren en hersenen. Na een training of wedstrijd zorg je dat je voldoende water drinkt en de nodige eiwitten binnen krijgt. Eiwitten zijn noodzakelijk voor herstel van je spieren en meer spieropbouw. Help tevens je stofwisseling en eet vezelrijk.

Dion Staring kan jou helpen met voeding tips en/of schema’s

Prijzen

Wat kost het?

Personal training€ 50,- per uur
Personal training per 3 man€ 65,- per uur
Small group 4 man€ 75,- per uur

Foto’s

Een greep uit onze foto’s

Nieuws

Bekijk het laatste nieuws op MMA gebied

Vondellaan 121
6824 NC Arnhem
Nederland

dfstaring@gmail.com